Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(44)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(38)
Pracownia cymeliów
(6)
Autor
Mickiewicz Janina
(8)
Wojak Maria
(4)
Cekiera Czesław
(3)
Grabałowska Krystyna
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Mysłakowski Z
(2)
Nęcka Edward
(2)
Bronk Andrzej SVD
(1)
Bystroń Jan St
(1)
Ciekiera Czesław
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Felhorska Felicja
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Gulin Wojciech
(1)
Jażdżewski Konrad
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kamiński Stanisław
(1)
Kamiński Stanisław. Pisma wybrane
(1)
Kocójowa Maria
(1)
Kokoszka Andrzej
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kurzawa Ryszard
(1)
Marmuszewski Stanisław
(1)
Mikulska Janina
(1)
Niewiadomsla Iwona
(1)
Nogalski Bogdan
(1)
Nycz Ryszard
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Oleś Piotr
(1)
Pestalozzi Henryk Jan
(1)
Próchnicka Maria
(1)
Rousseau Jean-Jacques
(1)
Rybicki Jacek M
(1)
Schejbala Jan
(1)
Skorupka Stanisław
(1)
Smoczyńska Magdalena
(1)
Stankiewicz Edward
(1)
Steuden Michał
(1)
Stocki Ryszard
(1)
Strojnowski Jerzy
(1)
Studencki Stanisław M
(1)
Styczeń Tadeusz
(1)
Szuman Stefan
(1)
Tarasiewicz Bogumiła
(1)
Twardowski Andrzej
(1)
Uchnast Zenon
(1)
Walecki Wacław
(1)
Wiszniewski Michał
(1)
Wiącek Grzegorz
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zieliński Eugeniusz
(1)
Znaniecki Florjan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(28)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Czytanie
(5)
Pisanie
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Wychowanie
(3)
uzależnienia
(3)
AIDS
(2)
Dziecko
(2)
Dąbrowski, Kaziemierz
(2)
Teoria Dezintegracji Pozytywnej
(2)
czytanie
(2)
dysgrafia
(2)
dysleksja
(2)
dysortografia
(2)
dziecko
(2)
narkomania
(2)
nauka
(2)
pisanie
(2)
programy profilaktyczne
(2)
uzależnieni
(2)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Dezintegracja Pozytywna
(1)
Dychawica oskrzelowa
(1)
Dysertacje i prace magisterskie
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dąbrowski, Kazimierz (1902-1980)
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emisja głosu
(1)
Etyka
(1)
Etyka społeczna
(1)
Informacja naukowa
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język polski
(1)
Klasa integracyjna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Literatura polska
(1)
Metafora
(1)
Mikulski, Wiesław Janusz (1959- )
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Przetacznik-Gierowka, Maria
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Socjologia
(1)
Słowianie
(1)
Służba zdrowia
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
anatomia
(1)
autodestrukcja
(1)
badania prenatalne
(1)
charakter
(1)
fizjologia
(1)
genetyka
(1)
intelekt
(1)
literatury słowiańskie
(1)
myślenie
(1)
myślenie- informacja
(1)
mózg
(1)
młodzież
(1)
neuropsychologia
(1)
norma psychologiczna
(1)
osobowość
(1)
poetyka
(1)
potrzeby informacyjne
(1)
psychoanaliza
(1)
psycholingwistyka
(1)
psycholodzy
(1)
psychologia dzieci i młodzieży
(1)
psychologia rozwojowa
(1)
strukturalizm
(1)
subkultury młodzieżone
(1)
szkolnictwo a społeczeństwo
(1)
wychowanie i nauczanie
(1)
zaburzenia psychiczne
(1)
zachowania informacyjne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
środki uzależniajace
(1)
Gatunek
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
44 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe KUL, Katedra Psychoprofilaktyki Społecznej KUL ; Nr.47)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Z problematyki psychoprofilaktyki uzależnień toksycznych: 1. Początki narkomanii i próby przeciwdziałania; 2. Geneza i objawy patologii społecznej; 3. Psychospołeczne aspekty uzależnień; 4. Program szkoleniowy w KUL z zakresu uzależnień; 5. Psychoprofilaktyka patologii społecznej; Rozdział 2. Dzieci i młodzież w środowisku wychowawczym: 1. Zagrożenia ekologiczno-cywilizacyjne; 2. Zagrożenia w środowisku rodzinnym; 3. Rodzina wobec narkomanii; a) Najbardziej nasilone konflikty w rodzinach narkomanów; b) Jak rodzina radzi sobie z problemem narkomanii?; c) Zaangażowanie rodziny w proces terapii i resocjalizacji; 4. Konflikty w środowisku szkolnym; 5. Zagrożenia w grupach nieformalnych; Rozdział 3. Metody diagnozowania w uzależnieniach narkotycznych: 1. Podstawy i kryteria diagnozowania w uzależnieniach; 2. Społeczne, medyczne i psychologiczne kryteria diagnozy; 3. Postawy rodziców, rodziny i wychowawców wobec uzależnień; 4. Jak pomagać uzależnionym i jak zapobiegać narkomanii?; 5. Gdzie zwracać się o pomoc?; Rozdział 4. Programy profilaktyki, ośrodki terapii i resocjalizacji: 1. Wspólnota Terapeutyczna "Emiliehoeve" w Hadze (Holandia); a) Program wychowawczo-resocjalizacyjny; b) Reguły terapeutyczne; 2. Wspólnota Terapeutyczna w Coolemine w Irlandii; a) Z historii tworzenia się wspólnoty; b) Program terapeutyczny; 3. Ontaryjski Ośrodek Badań nad Uzależnieniami (Kanada); 4. Wspólnota Terapeutyczna "Neuthal" w Szwajcarii; 5. Pedagogiczny System Wychowanie w Hassela (Szwecja); 6. Wspólnota Resocjalizacyjna w Valstad (Szwecja); 7. Program opieki nad uzależnieniami w Västbacka (Szwecja); 8. Strategia zapobiegania narkomanii we Włoszech; a) Z historii Ruchu Solidarnościowego; b) Model-człowiek - Progetto uomo; 9. Wspólnota Psychoterapeutyczna "Phoenix House" (Wielka Brytania); 10. Program wychowawczo-resocjalizacyjny w Ośrodku "Nadzieja" w Bielsku-Białej (Polska); a) Zasady ogólne; b) Organizacja i struktura Ośrodka; c) Życie we Wspólnocie Wychowawczo-Resocjalizacyjnej; d) Program wychowawczo-resocjalizacyjny; e) Cele wychowawczo-resocjalizacyjne; Rozdział 5. Systemy profilaktyki, rehabilitacji i resocjalizacji: 1. Profilaktyka i terapia w systemie kundalijnogi; a) Założenia systemu jogi; b) Kundalijnoga jako system ćwiczeń; c) Życie w ashramie wspólnotą miłości; d) Efekty wzajemnej pomocy - psychoterapia; 2. Synanon - Wspólnota Resocjalizacyjna; a) Filozofia Synanonu; b) Modlitwa Syanonu; 3. Reedukacja uzależnionych w zakładach karnych w Stanach Zjednoczonych AP (na podstawie obserwacji w więzieniach); 4. Program Stowarzyszenia Anonimowych Narkomanów; a) Założenia Stowarzyszenia Anonimowych Narkomanów; b) Cele i funkcje programu Anonimowych Narkomanów; c) Podstawowe zasady programu Anonimowych Narkomanów; 5. Prewencja i terapia alkoholików w Stanach Zjednoczonych (na podstawie własnych obserwacji w Chicago); 6. Strategie zapobiegania nadużywaniu alkoholu i narkotyków; Rozdział 6. Metody zapobiegania narkomanii i reedukacja w różnych religiach: 1. Niektóre programy w wybranych religiach; a) Buddyzm; b) Judaizm; c) Chrześcijaństwo (katolicyzm, prawosławie, protestantyzm); 2. Reedukacyjne programy w instytutach religijnych; 3. Prewencja i psychoterapia narkomanii w działalności Kościoła; 4. Duszpasterstwo wobec narkomanii, AIDS i bezdomnych; a) Narkomania; b) AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrom); c) Bezdomni; Rozdział 7. Psychoprofilaktyka wobec narkomanów, nosicieli wirusa HIV: 1. Społeczeństwo, narkomania i AIDS; 2. Co każdy powinien wiedzieć o AIDS. Pojęcie i zakres choroby; 3. Ryzyko zarażenia wirusem HIV; a) Okres wylegania i objawy choroby; b) Co dzieje się z osobą zarażoną?; c) Kto ryzykuje zarażeniem się AIDS?; 4. Psychoprofilaktyka wobec chorych na AIDS; 5. Stanowisko Stolicy Apostolskiej wobec AIDS - Alokucja Jana Pawła II do uczestników IV Międzynarodowej Konferencji nt. AIDS w dn. 15.11.1989 r.; Rozdział 8. Rozwój ku wyższym wartościom profilaktyką uzależnień: 1. Dojrzała osobowość jako cel rozwoju; 2. Model rozwoju osoby w K. Dąbrowskiego koncepcji Teorii Dezintegracji Pozytywnej; 3. Problemy uzależnień w K. Dąbrowskiego Teorii Dezintegracji Pozytywnej; 4. Trud istnienia, pasja rozwoju i poszukiwanie sensu życia; 5. Wartości filozoficzne i moralne jako cele rozwoju; 6. Rozwój ku pełnej godności ludzkiej wolnej od uzależnień; Posłowie; Bibliografia; Zusammenfassung; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38921, W.37381, W.37380, W.40168 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Metody diagnozowania w uzależnieniach: 1. Podstawy diagnozowania w uzależnieniach narkotycznych; 2. Społeczne, medyczne i psychologiczne kryteria diagnozy; 3. Postawa rodziny i wychowawców wobec osoby uzależnionej; 4. Jak pomagać uzależnionym i jak zapobiegać narkomanii; Rozdział 2. Środki uzależniające: 1. Opiaty; a) Objawy i skutki opiumizmu; b) Terapia i psychoterapia osób uzależnionych; 2. Metadon; a) Działanie metadonu na organizm i psychikę; b) Skutki leczenia metadonem; 3. Kokaina; a) Działanie kokainy na organizm i psychikę; b) Uzależnienie kokainowe; 4. Haszysz i marihuana; a) Działanie kanabisu na organizm i psychikę; b) Objawy kanabinizmu; 5. Halucynogeny; a) Działanie halucynogenów na organizm i psychikę oraz skutki ich zażywania; b) Psychofizyczne i społeczne aspekty psychedelizmu; 6. Rozpuszczalniki; a) Psychofizyczne skutki inhalantomanii; b) Psychoterapia inhalantomanów; 7. Fenicyklidyna; a) Działania fenicyklidyny na organizm psychikę; b) Psychoprofilaktyka; 8. Lekomania; a) Działanie barbituranów na organizm i psychikę; b) Psychofizyczne skutki używania trankwilizatorów; c) Działanie analgetyków na organizm i psychikę; d) Skutki działania amfetaminy na organizm i psychikę; 9. Środki dopingujący - inhibitory; a) Psychostymulanty w sporcie; b) Działanie i skutki inhibitorów; 10. Alkohol; a) Uzależnienie alkoholowe; b) Terapia osób uzależnionych od alkoholu; 11. Nikotynizm; a) Społeczno-psychologiczny i medyczny aspekt palenia; b) Szkodliwe skutki palenia; 12. Kawa i herbata; a) Kawa i herbata oraz ich alkaloidy; b) Krzew kakaowca i jego właściwości biochemiczne; c) Psychofizyczne skutki picia kawy i herbaty; Rozdział 3. Subkultury młodzieżowe i nowe era; 1. Chuligani; 2. Gitowcy; 3. Punki; 4. Skinheadzi; 5. Hipisi; 6. Sataniści; 7. Rockmaniacy; 8. Metalowcy; 9. Rastafarianie; 10. Szpanerzy; 11. Szalikowcy; 12. New Age; Bibliografia; Aneks; Kwestionariusz objawów uzależnienia; Kwestionariusz zainteresowań G. Sprangera; Kwestionariusz preferencji wartości; Skala poczucia sensu życia - PIL J. Crumbaugha i L. Moholicka; Test uzupełnienia zdań J. Sacksa i L. Sidneya; Test zdań niedokończonych J. Kostrzewskiego; Inwentarz zespołu uzależnienia od alkoholu S. Sidorowicza; Baltimorski test alkoholowy; Droga rozwoju uzależnienia alkoholowego według Glatta; Inwentarz objawów depresyjnych A. T. Becka; Tabela środków kontrolowanych; Wykaz środków uzależniających; Wykaz środków psychotropowych; Tabela konsumpcji alkoholu na jednego mieszkańca w Polsce; Tabela narkomanii w Polsce w latach 1981-1993; Adresy ośrodków rehabilitacyjno-readaptacyjnych dla osób uzależnionych; Zusammenfassung; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38800, W.38801, W.40048, W.40047 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40045, W.40044, W.40046 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe KUL ; Nr.38)
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Filozoficzne-psychologiczne podstawy ujmowania empatii: 1. Epistemologiczne aspekty empatii; 1.1. Immanencja i transcendencja w poznawaniu cudzych stanów psychicznych; 1.2. Źródła poznania cudzych stanów psychicznych; 1.3. Analityczna i fenomenologiczna koncepcja poznawania cudzych stanów psychicznych; 1.3.1. Poznawanie cudzych stanów psychicznych w ujęciu A. J. Afera; 1.3.2. Ujęcie fenomenologiczne poznawanie cudzych stanów psychicznych; 2. Przegląd koncepcji empatii; 2.1. Poglądy E. Husserla na zjawisko empatii; 2.2. T. Lippsa psychologiczna koncepcja empatii; 2.2.1. Podstawowe terminy Lippsowskiej koncepcji empatii; 2.2.2. Mechanizm empatii; 2.2.3. Rodzaje empatii; 2.2.4. Aktualność niektórych aspektów koncepcji T. Lippsa; 2.3. Współczesne tendencje w ujmowaniu zjawiska empatii; 2.3.1. Zależność empatii od wieku rozwojowego; 2.3.2. Empatia w psychoterapii; 3. Informacyjno-decyzyjne ujęcie procesu empatii; 3.1. Uwarunkowania powstawania wczucia; 3.1.1. Empatia jako potrzeba podmiotu; 3.1.2. Zależność empatii od czynników podmiotowych i przedmiotowych; 3.2. Rola czynności poszukiwania informacji oraz podejmowania decyzji w empatii; 3.2.1. Czynności zdobywania informacji; 3.2.2. Powstawanie subiektywnego obrazu przedmiotu; 3.2.3. Wnioskowanie przez analogię w empatii; 3.2.4. Empatia jako proces podejmowania decyzji; 3.3. Emocje w sytuacji empatycznej; Część 2. Własne badania eksperymentalne empatii: 4. Metodologiczne podstawy weryfikacji informacyjno-decyzyjnego ujęcia empatii; 4.1. Cel i założenia planowanych badań; 4.2. Etapy konstrukcji metody badawczej; 4.2.1. Pierwszy etap konstrukcji metody; 4.2.2. Drugi etap badań wstępnych; 4.2.3. Konstrukcja ostatecznej wersji metody badawczej; 4.3. Kryteria doboru dzieci i młodzieży do badań oraz określenie innych metod badawczych; 5. Empiryczne ujęcie czynności poszukiwania informacji w empatii; 5.1. Poznawcze ujęcie przez dzieci i młodzież relacji " autorka listu - ojciec "5.2. Poznawcze ujęcie przez dzieci i młodzież relacji " dziewczyna - wychowawczyni "; 5.3. Wpływ relacji " dziewczyna - nauczyciel " na poziomie empatycznego ujmowania przez badanych stanu psychicznego bohaterki eksperymentu; 5.4. Rola relacji " dziewczyna - koleżanki z domu dziecka " w przebiegu empatii; 5.5. Empiryczna weryfikacja powstawania subiektywnego obrazu przedmiotu; 6. Emocjonalne i decyzyjne komponenty empatii; 6.1. Emocjonalne reakcje dzieci i młodzieży w sytuacji eksperymentu naturalnego; 6.1.1. Zależność emocji od środowiska, wieku rozwojowego i płci; 6.1.2. Emocje a empatyczne ujmowanie stanu psychicznego drugiej osoby; 6.2. Decyzja empatyczne w sytuacji eksperymentu naturalnego; 6.2.1. Determinanty dokonywania wyboru; 6.2.2. Zależność aktywności prospołecznej dzieci i młodzieży od decyzji empatycznych; 7. Uczestniczenie empatyczne dzieci i młodzieży w sytuacji drugiej osoby; 7.1. Typy listów dzieci i młodzieży; 7.2. Analiza treściowa listów badanych osób; 7.3. Przykłady empatycznych reakcji dzieci i młodzieży; 7.4. Propozycja praktycznego zastosowania Kwestionariusza Empatii do określenia poziomu empatii dzieci i młodzieży; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( List dziewczyny - wychowanki domu dziecka; Kwestionariusz empatii; Odpowiedzi udzielone przez dziewczynę - autorkę listu; ANOVA KRG - pqr [analiza wariacji - metoda statystyczna - obserwacja - MK]; Średnie liczby aspektu poznawczego )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38611, W.38615, W.38612, W.38614, W.39996, W.38613, W.39995, W.39997, W.40145 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40077 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Psychologii Klinicznej / Katedra Psychologii Klinicznej i Osobowości KUL ; Z.2)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38120, W.38121 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37065, W.37667, W.37668 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Źródła i monografie / Towarzystwo Naukowe KUL ; Nr.167)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40158 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Filozoficznego 54 / Towarzystwo Naukowe Katolockiego Uniwersytetu LubelskiegoPisma wybrane / Stanisław Kamiński ; T.IV)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37361 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Pierwsza informacja o urodzeniu się dziecka z chorobą wrodzoną; 1.1. Badania własne nad sposobem przekazania pierwszej informacji o urodzeniu się dziecka z chorobą wrodzoną; 1.1.1. Badana grupa oraz metody badań; 1.1.2. Wyniki badań; 1.2. Postulaty praktyczne; 2. Poradnictwo genetyczne jako problem psychologiczny; 2.1. Sytuacja poznawcza rodziców przed poradą genetyczną i po poradzie; 2.1.1. Czynniki osobowościowe; 2.1.2. Trauma dotychczasowych doświadczeń; 2.1.3. Cechy sytuacji porady i zachowania doradcy; 2.2. Badana własne nad uwarunkowaniami konsekwencjami oceny ryzyka genetycznego; 2.2.1. Problem badań; 2.2.2. Metoda badań; 2.2.3. Procedura badań; 2.2.4. Charakterystyka badanej grupy; 2.2.5. Podsumowanie wyników badań; 2.3. Wnioski praktyczne; 3. Psychologiczne aspekty diagnostyki prenatalnej; 3.1. Diagnostyka prenatalna jako element poradnictwa genetycznego; 3.1.1. Trudna sytuacja rodziny ryzyka genetycznego; 3.1.2. Nieefektywność poradnictwa genetycznego; 3.1.3. Niedyrektywność poradnictwa genetycznego; 3.1.4. Psychoterapeutyczny charakter diagnostyki prenatalnej; 3.2. Prewencyjny charakter diagnostyki prenatalnej; 3.3. Psychospołeczny wymiar diagnostyki prenatalnej; 3.4. Badania własne nad postawami wobec diagnostyki prenatalnej; 3.4.1. Charakterystyka postaw wobec diagnostyki prenatalnej wybranych grup; 3.4.2. Przeżycia związane z diagnostyką prenatalną i ich wpływ na postawy wobec niej; 3.5. Wnioski z badań; Bibliografia; Aneks: 1. Wykorzystane metody badań: " Kwestionariusz percepcji ryzyka genetycznego " ( KPRG ); Kwestionariusz " Postawy wobec diagnostyki prenatalnej " ( PWDP ); Kwestionariusz " Diagnostyka prenatalna " ( DP ); Kwestionariusz " Rezygnacja z diagnostyki prenatalnej " ( RDP ); Kwestionariusz " Pierwsza informacja " ( PI ); 2. Materiały szkoleniowe z zakresu psychologicznych aspektów poradnictwa genetycznego i diagnostyki prenatalnej; Wybrana literatura; Status zawodowy psychologa w poradni genetycznej ( propozycja )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40123, W.40121, W.40122, W.40039 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady i Przemówienia / Towarzystwo Naukowe KUL ; 8)
Wykład wygłoszony w cyklu wykładów Uniwersyteckich Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego dnia 18 lutego 1945
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20185 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38057 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Łodzkie Towarzystwo Naukowe. Wydział II = Societas Scientiarum Lodziensis. Sectio II ; 1Acta Praehistorica. Universitatis Lodziensis ; Nr 2)
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1717 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39839 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17119 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe KUL, Katedra Psychoprofilaktyki Społecznej KUL ; Nr.47)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Z problematyki psychoprofilaktyki uzależnień toksycznych: 1. Początki narkomanii i próby przeciwdziałania; 2. Geneza i objawy patologii społecznej; 3. Psychospołeczne aspekty uzależnień; 4. Program szkoleniowy w KUL z zakresu uzależnień; 5. Psychoprofilaktyka patologii społecznej; Rozdział 2. Dzieci i młodzież w środowisku wychowawczym: 1. Zagrożenia ekologiczno-cywilizacyjne; 2. Zagrożenia w środowisku rodzinnym; 3. Rodzina wobec narkomanii; a) Najbardziej nasilone konflikty w rodzinach narkomanów; b) Jak rodzina radzi sobie z problemem narkomanii?; c) Zaangażowanie rodziny w proces terapii i resocjalizacji; 4. Konflikty w środowisku szkolnym; 5. Zagrożenia w grupach nieformalnych; Rozdział 3. Metody diagnozowania w uzależnieniach narkotycznych: 1. Podstawy i kryteria diagnozowania w uzależnieniach; 2. Społeczne, medyczne i psychologiczne kryteria diagnozy; 3. Postawy rodziców, rodziny i wychowawców wobec uzależnień; 4. Jak pomagać uzależnionym i jak zapobiegać narkomanii?; 5. Gdzie zwracać się o pomoc?; Rozdział 4. Programy profilaktyki, ośrodki terapii i resocjalizacji: 1. Wspólnota Terapeutyczna "Emiliehoeve" w Hadze (Holandia); a) Program wychowawczo-resocjalizacyjny; b) Reguły terapeutyczne; 2. Wspólnota Terapeutyczna w Coolemine w Irlandii; a) Z historii tworzenia się wspólnoty; b) Program terapeutyczny; 3. Ontaryjski Ośrodek Badań nad Uzależnieniami (Kanada); 4. Wspólnota Terapeutyczna "Neuthal" w Szwajcarii; 5. Pedagogiczny System Wychowanie w Hassela (Szwecja); 6. Wspólnota Resocjalizacyjna w Valstad (Szwecja); 7. Program opieki nad uzależnieniami w Västbacka (Szwecja); 8. Strategia zapobiegania narkomanii we Włoszech; a) Z historii Ruchu Solidarnościowego; b) Model-człowiek - Progetto uomo; 9. Wspólnota Psychoterapeutyczna "Phoenix House" (Wielka Brytania); 10. Program wychowawczo-resocjalizacyjny w Ośrodku "Nadzieja" w Bielsku-Białej (Polska); a) Zasady ogólne; b) Organizacja i struktura Ośrodka; c) Życie we Wspólnocie Wychowawczo-Resocjalizacyjnej; d) Program wychowawczo-resocjalizacyjny; e) Cele wychowawczo-resocjalizacyjne; Rozdział 5. Systemy profilaktyki, rehabilitacji i resocjalizacji: 1. Profilaktyka i terapia w systemie kundalijnogi; a) Założenia systemu jogi; b) Kundalijnoga jako system ćwiczeń; c) Życie w ashramie wspólnotą miłości; d) Efekty wzajemnej pomocy - psychoterapia; 2. Synanon - Wspólnota Resocjalizacyjna; a) Filozofia Synanonu; b) Modlitwa Syanonu; 3. Reedukacja uzależnionych w zakładach karnych w Stanach Zjednoczonych AP (na podstawie obserwacji w więzieniach); 4. Program Stowarzyszenia Anonimowych Narkomanów; a) Założenia Stowarzyszenia Anonimowych Narkomanów; b) Cele i funkcje programu Anonimowych Narkomanów; c) Podstawowe zasady programu Anonimowych Narkomanów; 5. Prewencja i terapia alkoholików w Stanach Zjednoczonych (na podstawie własnych obserwacji w Chicago); 6. Strategie zapobiegania nadużywaniu alkoholu i narkotyków; Rozdział 6. Metody zapobiegania narkomanii i reedukacja w różnych religiach: 1. Niektóre programy w wybranych religiach; a) Buddyzm; b) Judaizm; c) Chrześcijaństwo (katolicyzm, prawosławie, protestantyzm); 2. Reedukacyjne programy w instytutach religijnych; 3. Prewencja i psychoterapia narkomanii w działalności Kościoła; 4. Duszpasterstwo wobec narkomanii, AIDS i bezdomnych; a) Narkomania; b) AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrom); c) Bezdomni; Rozdział 7. Psychoprofilaktyka wobec narkomanów, nosicieli wirusa HIV: 1. Społeczeństwo, narkomania i AIDS; 2. Co każdy powinien wiedzieć o AIDS. Pojęcie i zakres choroby; 3. Ryzyko zarażenia wirusem HIV; a) Okres wylegania i objawy choroby; b) Co dzieje się z osobą zarażoną?; c) Kto ryzykuje zarażeniem się AIDS?; 4. Psychoprofilaktyka wobec chorych na AIDS; 5. Stanowisko Stolicy Apostolskiej wobec AIDS - Alokucja Jana Pawła II do uczestników IV Międzynarodowej Konferencji nt. AIDS w dn. 15.11.1989 r.; Rozdział 8. Rozwój ku wyższym wartościom profilaktyką uzależnień: 1. Dojrzała osobowość jako cel rozwoju; 2. Model rozwoju osoby w K. Dąbrowskiego koncepcji Teorii Dezintegracji Pozytywnej; 3. Problemy uzależnień w K. Dąbrowskiego Teorii Dezintegracji Pozytywnej; 4. Trud istnienia, pasja rozwoju i poszukiwanie sensu życia; 5. Wartości filozoficzne i moralne jako cele rozwoju; 6. Rozwój ku pełnej godności ludzkiej wolnej od uzależnień; Posłowie; Bibliografia; Zusammenfassung; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40041, W.40042 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza. Jastrząb J.: Analiza i synteza mowy: Rozdział 1. Zdania i wyrazy; Rozdział 2. Samogłoski; Część druga. Jastrząb J., Mickiewicz J.: Nauka czytania i pisania metodą sylabową: Rozdział 1. Nauka czytania i pisania w oparciu o analityczno-syntetyczną metodę sylabową; Rozdział 2. Nauka czytania i pisania metodą sylabową; postępowanie metodyczne i tok realizacji; Część trzecia. Głoski specyficzne języka polskiego: Rozdział 1. Grabałowska K.: Dwuznaki; Rozdział 2. Mickiewicz J.: Zmiękczenia; Rozdział 3. Wojak M.: Zanik dźwięczności spółgłosek na końcu i w środku wyrazu; Część czwarta. Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-wyrównawczej: 1. Jastrząb J.: Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-porównawczej; 2. Jastrząb J.: Tabele z przykładowym programem pracy korekcyjno-wyrównawczej na materiale literowym; 3. Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M.: Przykłady konspektów do zespołowychzajęć korekcyjno-wyrównawczych dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42955, W.42956, W.42957, W.42954 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza. Jastrząb J.: Analiza i synteza mowy: Rozdział 1. Zdania i wyrazy; Rozdział 2. Samogłoski; Część druga. Jastrząb J., Mickiewicz J.: Nauka czytania i pisania metodą sylabową: Rozdział 1. Nauka czytania i pisania w oparciu o analityczno-syntetyczną metodę sylabową; Rozdział 2. Nauka czytania i pisania metodą sylabową; postępowanie metodyczne i tok realizacji; Część trzecia. Głoski specyficzne języka polskiego: Rozdział 1. Grabałowska K.: Dwuznaki; Rozdział 2. Mickiewicz J.: Zmiękczenia; Rozdział 3. Wojak M.: Zanik dźwięczności spółgłosek na końcu i w środku wyrazu; Część czwarta. Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-wyrównawczej: 1. Jastrząb J.: Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-porównawczej; 2. Jastrząb J.: Tabele z przykładowym programem pracy korekcyjno-wyrównawczej na materiale literowym; 3. Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M.: Przykłady konspektów do zespołowychzajęć korekcyjno-wyrównawczych dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9845, W.p9846 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza. Jastrząb J.: Analiza i synteza mowy: Rozdział 1. Zdania i wyrazy; Rozdział 2. Samogłoski; Część druga. Jastrząb J., Mickiewicz J.: Nauka czytania i pisania metodą sylabową: Rozdział 1. Nauka czytania i pisania w oparciu o analityczno-syntetyczną metodę sylabową; Rozdział 2. Nauka czytania i pisania metodą sylabową; postępowanie metodyczne i tok realizacji; Część trzecia. Głoski specyficzne języka polskiego: Rozdział 1. Grabałowska K.: Dwuznaki; Rozdział 2. Mickiewicz J.: Zmiękczenia; Rozdział 3. Wojak M.: Zanik dźwięczności spółgłosek na końcu i w środku wyrazu; Część czwarta. Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-wyrównawczej: 1. Jastrząb J.: Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-porównawczej; 2. Jastrząb J.: Tabele z przykładowym programem pracy korekcyjno-wyrównawczej na materiale literowym; 3. Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M.: Przykłady konspektów do zespołowychzajęć korekcyjno-wyrównawczych dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39573 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej